onsdag 30 december 2009

Nytt år i annalkande...

Det här är ju också tiden på året då man tittar tillbaka på det gångna året och summerar. Då man blickar framåt och tänker på sina förhoppningar. Kanske avger ett löfte om man tror att man kommer att kunna hålla det. Brutna löften är värre än inga löften, och i synnerhet om de är emot en själv.

Jag kan enkelt summera både 2008 och 2009, och säga en stor skillnad gentemot det nya året som nu kommer. 2010 ska bli året då jag INTE föder något barn. Då min kropp inte växer till oigenkännlighet, utan snarare krymper. Då jag inte vill svettas i en förlossningssal eller sitta med en bebis vid bröstet. 2010 fokuserar vi på befintliga barn.

För vilken resa dessa två senaste år varit. Det är svårt för mig att inte klumpa ihop dem. Barn, giftermål, familjeliv... Livet har ändrats så radikalt de senaste åren! Jag besitter en rikedom jag inte trodde var möjlig och sover förmodligen mindre än jag någonsin trodde möjligt. DET är en förändring jag hoppas på för nästa år, mer sömn tack! Annars fortsätter jag gärna som nu, men med lite större barn, färre fighter och några utlandsresor. Gott nytt år!

.

Inga kommentarer: