onsdag 16 december 2009

Vantar


Jag vet inte hur många par vantar jag köpt åt Nadia i vinter. Fast jag kan räkna efter... 4 par fingervantar och nu lika många tjockare tumvantar. Vi bara får inte till det. Köper billiga som det hela tiden är något fel på. Omöjliga att få på, tummen åker ur, etc.. Oftast att hon drar dem av sig lite för lätt. Hon är ju inte direkt den stillasittande typen. Idag satt en Post-it på hennes hylla på dagis där det stod att hon behöver nya vantar som inte ramlar av. Och då har hon ändå haft de bästa av dem vi har, de med spännrem på, de senaste dagarna.
.
Dagisfröken visade mig exempel på bra vantar: Walters och Arvids. Jahaja. Vissa har tydligen fattat det där. Johan gick iallafall till Stadium efter jobbet och köpte likadana och nu vägrar jag köpa fler vantar om det så blir 30 minusgrader. Typiskt mig att köpa massa billiga och dåliga istället för ett par bra från början...
.

2 kommentarer:

Frida sa...

Ja en viss Walter har ju dessa vantar. I bland går det toppen att få på dessa och i bland vill han bara ha fingervantar. Men med lite sånger och trix så sitter dom på plats och jag kan gå till jobbet och veta att hans händer är VARMA!! Lycka till i morgon.Kram

Helen och Leo sa...

Vantar på små barn är ett stort skämt tycker jag!
Jag köpte vantar och vanthållare på POP. Sånt där knäppspänne man fäster i overall/jacka och i vanten. Då trillar inte vanten av i alla fall
Good luck