lördag 19 december 2009

Julgran och lördagskväll

...och så här blev slutresultatet! Vi hade en större gran förra året, men alla ornament skulle förstås upp även i år, därav den aningen amerikanska looken. Nadia var till god hjälp och hade jätteroligt när hon hängde upp kulor och små pepparkaksgubbar. För att inte tala om stjärnor. Hon ääälskar "Blinka sääärna" som hon kallar dem, och sjunger högljutt sången hela tiden. Olivia tyckte också att det var spännande, men mest att stoppa de små julgranskulorna i munnen. Dessa fick vi dra ut med ett plopp!

Vi blev så till oss i allt dekorerande att vi helt glömde bort tiden och plötsligt insåg Johan att han hade 20 minuter på sig tills han skulle åka iväg på herrmiddag iklädd smoking. Han stod och stresströk sin skjorta och jag gav Olivia mat (för vi hade förstås glömt bort det med) när vi hörde ett brak. Hela granen hade farit i golvet. Den var visst lite för stor för den lilla foten jag köpt (trodde vi skulle ha en pytteliten gran på ett bord eller så..), så imorgon blir det till att ta en tredje tur till källaren och hämta den vanliga. Under tiden står granen lutad mot hyllan, inte riktigt lika snygg som på bilden...

Jag har en ensam lördagskväll och insåg att det var första gången på länge jag lade båda barnen själv. Men det var inga problem. Dock var Nadia rätt pigg efter sin långa middagslur och jag kände mig lite ensam i soffan så jag tog upp henne och så kollade vi på pingviner i filmen Happy Feet. Det var så mysigt att umgås lite, bara hon och jag. Fast sen blev hon förstås arg när det var dags att sova men hon lugnade sig snabbt och somnade på bara en liten liten stund. Och jag sitter här och har ätit lite glass och längtar efter min Johan.

.

Inga kommentarer: