lördag 5 december 2009

Mammagris

Plötsligt har Nadia blivit en riktig liten mammagris. Jag förmodar att det har att göra med den lite otrygga fas hon befinner sig i just nu. Hon som aldrig varit särskilt mammig, blir plötsligt helt hysterisk om hon inte får vara med mig varje sekund. Stänger jag dörren till badrummet, eller försvinner in i sovrummet en minut, får hon världens utbrott. Resultatet är att jag ständigt har sällskap på toa och i allt jag gör. Då är hon oftast glad och ska göra precis som jag. Noppa ögonbrynen, smörja ansiktet med kräm, sminka sig (fast det får hon inte) och så vidare. Dessutom är ju Olivia av mer förståeliga skäl också en liten mammatjej, så jag har en i varje byxben just nu. Och stackars Johan får finna sig att bli nedpetat i familjehierarkin. Men bara tillfälligt hoppas jag, det ändras säkert med båda barnen när han blir den föräldrarlediga. Hoppas vi.

.

Inga kommentarer: