lördag 19 december 2009

Trött i mössan-fredag

Igår var vi inte så pigga, Johan och jag. Det var julfest på jobbet i torsdags och en klar fördel med att jobba tillsammans när man har barn tillsammans är att man får gå på fest tillsammans, vilket ju inte sker så ofta. Farmor Ing-Mari kom över för att vara barnvakt och lägga båda barnen för första gången. Det hade nog varit lite kaotiskt en stund, och det är det ju alltid när man ensam ska lägga båda - därför bestämmer vi nästan aldrig aktiviteter förrän ett barn är lagt - men det hade gått bra ändå.

Jag hade det trevligt på festen! Säga vad man vill om att jobba, men en stor fördel med vårt jobb är att det är en sån fantastiskt bra stämning där. Det har alltid varit så, men ännu mer senaste åren då vi har en sån bra och sympatisk vd som alla tycker om. Jag tyckte det var jättekul att träffa alla gamla och nya kolleger och ser faktiskt fram emot att börja jobba.

Johan och jag tog det ganska lugnt, men det blev ju lite vin förstås och vi var hemma vid halv ett. Våra barn struntade förstås högaktningsfullt i att vi var trötta, Olivia körde stöknatt och vaknade sen som vanligt vid fem. Jag var tröööött men lyckades iallafall få sova en timme sen innan vi gjorde oss klara för att åka ut till Täby och hälsa på min farmor. Vi åt en väldigt god lunch hemma hos henne och sen när Olivia tröttnat på att riva i tidningar och stå under bordet så lade jag henne i vagnen och så gick vi ned i Täby Centrum för att titta lite i butiker. Jag hade planerat in detta till en fredag då Johan skulle hämta, för att jag inte skulle behöva stressa hem. Så skönt att för en gångs skull inte ha en tid att passa. Men så ringde Johan och hade glömt sina nycklar, så vi fick skynda oss hem ändå...

Kvällen var så seg och vi ville bara lägga barnen för att kunna lägga oss själva. När de äntligen sov gjorde vi ostfyllda lövbiffar med potatiskroketter och pås-bea och haricots verts. Och så cola till, perfekt bakismiddag! På tv visade de ET, vilket också var perfekt, men vi somnade båda och vaknade halvvägs in i en annan film... Då blev det sängen istället!

Idag somnade Olivia om efter sin femvälling och sov till tjugo i sju. Halleluuuuja! Vi bylsade på hela familjen och stack iväg för att åka pulka, men mer om det samt bilder i nästa inlägg!

.

Inga kommentarer: