torsdag 17 december 2009

Meningen med livet

En aningen ambitiös titel på ett blogginlägg, inte sant? På morgontv diskuterar de meningen med livet just nu, och det får mig att tänka på någonting jag hörde en gammal tant säga i en intervju en gång. "Meningen med livet är att fylla livet med mening" sade denna gamla dam och jag tyckte den var så klockren att jag snodde det rakt av och använde som motto i många år.

Nu med barn och familj skulle jag kunna säga att detta var meningen med livet. Men jag fann ju mening i livet även innan dessa, så jag kanske får tycka att med att meningen med livet är att fylla livet med kärkek. Och den kan ju komma från familjen, vänner, barn eller en partner. Och kärleken är ju meningen, tror jag, och alltså återkommer vi till att meningen med livet är att fylla livet med mening. Ja, så måste svaret bli för min del.

2 kommentarer:

Just me sa...

Du är klok du min vackra vän !

Hoppas du får en fin dag med mycket kärlek , skratt och KAFFE
:0)

Kram

Åsa Mårtensson sa...

me like!