söndag 6 december 2009

Eftermiddagsdopp

Jag bestämde mig för att bada Olivia när hon vaknade nyss. Jag har inte badat henne mitt på dan sen hon var liten bebis, nu får hon alltid trängas i baljan med Nadia som alltid ska bada när Olivia badar. Förstås. Jag har aldrig längtat efter badkar så mycket som nu.

Olivia var så fin där i baljan där hon plaskade runt helt förnöjd. Hon tyckte nog att det var gott om plats hon. Det slog mig plötsligt att hon såg så smal ut. Kollade BVC-korten och såg att hon väger 700 gram mindre än Nadia gjorde i samma ålder. Och 2,2 kilo mindre än den en månad yngre bebisen som var och hälsade på här på förmiddagen... Ja, det blir väl så kanske när man slutar amma, de brukar ju dippa i kurvan då. Hon hade roligt i badet iallafall och det var mysigt att bara sitta och titta på henne en stund. Nu ska vi klä på oss och gå ut och hämta Nadia på dagis.

.

Inga kommentarer: