lördag 5 december 2009

Trebarnslördag med vinbreak

Usch vad dålig jag blivit på att blogga. Livet går i ett just nu. Det gör det ju alltid, men det är liksom lite extra mycket just nu. Har haft så mycket att göra på kvällarna att jag inte ens hunnit träna på flera veckor. Inte bra, jag känner mig genast slappare i kroppen. Som ju inte riktigt ser ut som den gjorde innan barnen. Men det är väl som det ska vara. Jag har prioriterat mitt sociala liv senaste veckorna, och antingen varit ute och träffat kompisar, eller så har Johan och jag streckkollat True Blood som ju är så fantastiskt bra, men nu slut.

Denna helg har vi dessutom tre barn. Dylan har lite andra sovrutiner än våra kids och aldrig har jag blivit mer övertygad om att vi gjort rätt som lärt våra barn att somna själva. Med Dylan fick vi sitta hela tiden tills han somnat igår kväll. Fast det är klart att det är extra annorlunda och läskigt när man sover borta. Sen vaknade han halv fem imorse (efter att ha kommit till vår säng några timmar tidigare) och började tjata om julkalendern. Som skulle börja kvart över sju och som han var livrädd att missa. Försökte berätta att det var mitt i natten men han låg bara och vred sig och höll både mig och Johan vakna och vid halv sex vaknade även Olivia. Då gick Johan upp med barnen, och det visade sig att julkalendern inte börjar förrän nio på helgerna. Hoppas han kan komma ihåg det inatt...

De hade iallafall kul igår när de lekte i Nadias rum. Nadia var på ett sånt strålande humör att vi sa att hon nästan kändes som "den gamla Nadia", den där lilla tjejen som alltid var glad. Här kommer en liten film! Om ni inte hör vad Nadia sjunger så är det Pippi Långstrump. Olivia kompar med skratt.









Idag ska vi lämna av alla tre barn hos pappa och Titti under några timmar då vi är bjudna på en vinprovning med ost och charkuterier på Östermalm. Det ser jag mycket fram emot, liten break i barnkaoset!

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara underbara barn!!!
/Lina

Anonym sa...

Varm i hjärtat blir jag. Fina fina sötnosarna.

/Pia