söndag 11 oktober 2009

Social och trött!

Efter förra veckans totala hemmavistelse med sjuka barn och hängig mamma, insåg jag i måndags att jag varit med båda barnen dygnet runt i nio dagar utan avbrott. Puh! Så när jag blev bjuden på tacomiddag hos Linda på tisdagen tackade jag ja utan att tveka en sekund. Det blev en trevlig kväll med sköna tjejer och vin och på det viset fortsatte sedan veckan. I torsdags var Johan och jag ute tillsammans för att fira en kompis 40-årsdag, sen var jag på ostkväll med några jobbarkompisar på fredagen och igår var det tjejmiddag hos Åsa. Så fantastiskt trevligt att få tänka och prata om annat än barn och jag har verkligen sugit åt mig energi av många fina vänner.

Vi har haft barnvakt både torsdag (farmor Ing-Mari) och igår var det premiär för barnens faster, Johans syster och min kompis Pia. Så otroligt skönt att höra att det gått så bra, och kul att se Nadia så trygg att hon knappt orkade vinka hejdå när jag gick. Hon har verkligen inga problem med separation, den lilla tjejen... Och tur för oss att vi har folk som så gärna ställer upp när vi behöver barnvakt, tack kära ni!

Tyvärr har ju inte våra barn någon större förståelse för att föräldrarnas kvällsaktiviteter gärna skulle efterföljas av lite mer sömn, utan Olivias halvsexväckning är fortfarande det som gäller. Vi har tagit lite skift i att sova, en eller ett par timmar här och där men känner fortfarande att jag ligger långt ned på minus. Men jag har inte så mycket planer i veckan som kommer, så jag hoppas kunna klämma in några små sovpauser. Och varken vin eller utekvällar finns med i planen, vilket känns lite skönt just nu...

Nu soffdags!

.

Inga kommentarer: