måndag 5 oktober 2009

En liten stund av lugn

Johan och Nadia har nyligen försvunnit ut genom dörren på väg till dagis och jag njuter av en liten stund av lugn. Olivia sitter på sin lekfilt bredvid fåtöljen där jag sitter, sen igår kan hon sitta ganska stadigt! Nadia har som sagt gjort dagisdebut idag efter en hel vecka hemma. Jag känner mig lite osäker på om det var rätt sak att göra, men hon är feberfri för tredje dagen i rad och ögoninflammationen är helt borta. Så jag oroar mig inte för att hon ska smitta någon, isåfall hade vi inte skickat henne till dagis. Men hon hostar ganska mycket på nätterna fortfarande och är snorig. Men snoriga är ju småbarn jämt på hösten och hosta kan man ju göra i veckor efter att man blivit frisk. Men vi är ju rookies på det där med dagis, så jag vet inte riktigt vad som gäller.

Hursomhelst är jag ju hemma, så jag sitter här med telefonen i bredskap om de skulle ringa från dagis, och njuter lite försiktigt av tystnaden här hemma som råder än så länge. Så fort Olivia blir trött ska jag krypa ned i sängen med henne, denna morgonpigga lilla marodör.

.

Inga kommentarer: