fredag 2 oktober 2009

Dagislängtan

Jag tror att Nadia längtar till dagis. Hela veckan har hon gått och ropat på "Aaaajid" och "Tyyyyje" (Arvid och Ture, som skolades in samtidigt som hon). Imorse klädde jag snabbt på barnen för att möta en tjej som jag köpt en ståbräda på Blocket från. Hon var snäll nog att leverera den till vår dörr, så vi behövde inte gå långt. Till Nadias förtret. För när vi kom upp i lägenheten igen vägrade hon ta av sig mössa, jacka och skor och stod vid ytterdörren och ropade "uuuuuut". När jag skruvat på ståbrädan på vagnen fick hon provåka lite i hallen och det tyckte hon var kul och ville hon ännu mera gå ut. Så jag gav med mig, trots att klockan bara var lite över nio.

Packade ihop kidsen och ståbrädan (eftersom vagnen förstås inte går in i vår minihiss när den är på) och så gav vi oss av. Nadia tyckte att det var kul att åka en liten stund men sen ville hon bara gå och hålla mig i handen så ståbrädan fick rulla alldeles ensam. Vi gick bara till vår Ica och handlade lite och sen hem igen.

Resten av dagen har hon gått runt och klappat sig på knäna med båda händerna och ropat "naming, naming!" (=samling, samling!). Väldigt sött men det indikerar ett visst dagissug. Men hon hade fortfarande feber och var rätt hängig idag, så jag hoppas att hon ska ta sig under helgen så att det kan bli dagis på måndag.

.

Inga kommentarer: