lördag 20 februari 2010

Pippi Låmpomp

Jag är så trött så trött så trött på Pippi Låmpomp. Trots att vi har en del andra barnfilmer, som Nadia ändå tycker är okej, så tröttnar hon alltid på dem efter en liten stund och vill "titta Pippi". Alltid. Och jag som ändå i början yckte att det var lite mysigt och nostalgitrippigt att titta på Pippi, är nu dels trött av för många gånger, dels tycker jag mer och mer att Pippi är en rätt dryg och osympatisk person. Arrogant rentav. Och hade hon varit barn idag skulle hon definitivt diagnostiserats med någon form av bokstavskombination. Men visst är det en häftig karaktär och Nadia sitter ju som klistrad. Så jag härdar ut och försöker att passa på att sova framför tvn. Det är ju trots allt inte många avsnitt jag sett från början till slut. Även om denna DVD har en konstig egenskap som är att den startar från början så snart skivan spelats till slutet. Så man kan säga att Pippi står på i princip dygnet runt hos oss. Till och med Olivia kollar fascinerat. Så det är väl bara att vänta några år med att sjunga "Adjö lilla Pippi, adjö" för vår del...
.

Inga kommentarer: