torsdag 4 februari 2010

Host host

Nadia hostar, snorar och är sjuk.. Vi hade en jobbig natt då hon hela tiden väckte sig själv av hostandet och tillslut kom hon upp och vi tänkte att hon kunde få sova hos oss. Men då blev hon bara arg och skulle ha välling och det ville vi inte. Vi måste verkligen tänka på att allt man gör får konsekvenser, men efter ett tags vrålande var jag beredd att ge upp.. Men min tappre man stod på sig, fastän Nadia var jättearg och sen bara ville ligga på det kalla golvet och sova med sin lilla kudde. Varje gång vi försökte ta upp henne i sängen blev hon tvärilsk. Puh! Tillslut lyckades jag få henne att gå med på att sova på madrassen i hennes rum och där somnade hon tillsist.

Men så kom hon upp igen efter ett tag, men då gick hon med på att sova hos oss. Och när hon vaknade halv fem fick hon faktiskt välling, och så sov hela familjen till halv åtta. Inget dagis idag, förstås, och när jag kom hem från jobbet var det till en rätt trött pappa Johan. Jag var i ärlighetens namn rätt glad att det inte var jag som behövde vara hemma...

Hoppas natten inatt blir bättre (fast det låter inte så på hostan hittills...) och att hon blir frisk till Theas kalas på lördag.

.

Inga kommentarer: