lördag 20 februari 2010

Fredag och lördag

Såhär såg det ut när jag lämnade på dagis Nadia igår morse (fast inte fullt så mörkt). Hon är så lätt att lämna nu, bryr sig knappt om om det är nån fröken i närheten, utan hoppar bara rätt ned i en pulka och börjar leka. Hon tycker nog att det är jättekul men snön, själv börjar jag minst sagt tröttna... Här leker Nadia med en otroligt mysig liten tjej som heter Emilia. Vi kommer nästan alltid samtidigt till dagis och barnen verkar finna trygghet hos varandra.

På fredagar jobbar jag ju halvdag och hämtar på dagis. Igår gick vi hem till Elin och Thea för att leka lite efter dagis. Jag tog med Olivia också eftersom jag ju inte träffar henne så mycket nu. Och för att Johan skulle få ha lite barnfrihet hemma, när man är föräldraledig är man ju i princip omgiven av minst ett barn dygnet runt.

"Titta, mycket is!!" sa Nadia på Norrbackagatan. Och det hade hon verkligen rätt i. Det är ju förenat med livsfara att gå ut i Stockholm såhär års och jag är alltid livrädd för att jag, eller ännu värre något av barnen, ska få en istapp i skallen.

Hos Thea sprang barnen runt och sjöng "Ja må ho leva" och sen lekte vi bland annat med lego, något som både Nadia och Thea tyckte var jättekul. Olivia var dock ingen vidare hjälp, hon är mest intresserad av att riva ned det de andra byggt upp. Nadia blir alltid vansinnig på henne när hon försöker bygga höga torn och Olivia bara raserar allt... Och det kan man ju förstå!
.
Nu på morgonen tog jag då inspirerad av gårdagen, fram den stora lådan med duplolego som vi har. Och Nadia byggde och hade jättekul, förutom när allt rasade och hon blev skitarg. Men så glad igen, så länge Olivia höll sig undan. "Bygga lååååångt torn!"
.
Inatt gjorde Nadia blöjfri debut, med lyckat resultat! Jag är så stolt! Men hon vaknade förstås halv sex som vanligt och jag bara drömmer om en sovmorgon till sju eller åtta någon dag. Fast nu ska jag snart väcka Johan och byta skift med honom.
.

Inga kommentarer: