lördag 27 februari 2010

Fredagsslask och lördagsdito

Igår måste varit årets vädermässigt tristaste dag, och idag ser inte bättre ut. Jag gick från jobbet strax före ett - det är svårt att komma iväg halv - och mötte upp Johan som skulle på ett spännande möte. Jag tog över vagnen med Olivia som sken upp när hon såg mig och så promenerade vi hem genom snöslask och smältpölar. Vi gick via en barnskobutik och köpte vårskor på rea (fast de kallades visst höstskor, men vad bryr sig väl Nadia - eller jag - om det?) och så hem via Subway där jag köpte en halväcklig macka av den märkliga personalen. Varje gång jag handlar där tänker jag att det ska jag aldrig göra om. Men jag var så jäkla hungrig, klockan var halv två och jag hade fortfarande inte ätit lunch.

När vi kom hem tog det en liten stund bara och sen kom Hanna med Astrid och Axel. Olivia tyckte att det var sååå roligt att leka med Astrid och hon attackerade henne med sina små ljud och busade och skrattade. Det var så roligt att se, oftast får hon ju stå lite i skymundan bakom framfusiga storasyster. Men Axel skrämde hon halvt slag på när hon skulle munkyssas.

Vid halv tre var det dags för mig att gå och hämta Nadia så vi klädde på oss hela gänget och traskade iväg med två syskonvagnar till dagis. Hämtningen av Nadia gick på ett kick, och hon blev så glad när jag sa att vi skulle möta Astrid som väntade utanför. Tyvärr tappade jag min favoritmössa från Elvine, och hittade den inte fast vi sen gick tillbaka hela vägen till dagis...

Vi trotsade slasket och gick till Vasaparken. Småttingarna somnade i vagnen och Nadia och Atrid gungade, lekte i lastbilen och åkte rutschkana. Tillslut var iallafall Hanna och jag genomruggiga och då gav vi upp och lockade med oss barnen med hjälp av löften om varmkorv. Efter korven skildes vi åt och gick hemåt och till alla som klagat över kylan säger jag bara "är det här bättre???". Jag tar snö och minusgrader närsomhelst framför slask och rugg. Denna dag gav en bra återblick över hur Stockholmsvintrarna brukar se ut.

Den här helgen har vi tack och lov inte så mycket planer, det blev lite för mycket förra helgen. Ikväll ska vi iallafall ha barnvakt och gå på Eriks 35-årsfest med nittiotalsfeeling. Och Johan ska på handledarutbildning på körskolan idag på förmiddagen och jag ser fram emot att bara vara hemma. Det är mycket på jobbet nu och mycket i huvudet, och jag vill bara tömma och bara vara.

.

1 kommentar:

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.