söndag 14 februari 2010

Bolibompa

Sedan Nadia började intressera sig för tv och barnprogram, tänkte vi att hon kunde få kolla på Bolibompa. Men någonting måste hänt sen mina småsyskon och småkusiner var små, för jag kan inte hitta det. Jag vet ju att det flyttat till Barnkanalen men jag trodde att det alltid var Bolibompa klockan 18, men så verkar inte vara fallet. Nån som vet?

Hursomhelst är ju vår dotter Nadia, som alla vet vid det här laget, en bestämd liten tjej. Hon sitter och gormar efter "Bompa!" och blir överlycklig när draken dyker upp. Men fruktansvärd arg när själva programmen börjar. Då fortsätter hon att ropa Bompa! Jag trodde att det var draken hon ville åt, när jag insåg att det faktiskt är den där delen med en vuxen som pratar och gör saker, som hon älskar. Då sitter hon som ett litet ljus och skrattar och lyssnar. Och så blir hon vrålarg när de försvinner och det börjar någonting tecknat eller så. Nadia tror att man själv kan bestämma precis allt som visas på tv, eller att vi föräldrar besitter magiska förmågor. Enklast för alla, och mest konfliktfritt, att fortsätta med Pippi som vi nu kan varenda replik på, trots att det är 6 skivor i boxen hon fick till julklapp.

.

Inga kommentarer: