fredag 19 februari 2010

Gäsp

Fem, halv sex börjar våra morgnar just nu. Otroligt tröttsamt och jag får flashbacks till oktober, november och december då alla morgnar började klockan fem och jag tillbringade tiden i mörkret i vardagsrummet, med en pigg Olivia. Nu är det Nadia som vaknar och inte somnar om, fastän hon är jättetrött. Eländiga ungar, att de inte kan sova åtminstone tills de själva är utsövda! Men ja ja, även detta lär väl gå över hoppas jag...

Nadia var så rolig igår. Hon lekte med en jättestor badanka som vi har, förmodligen ungefär samma storlek som en riktig anka. Först red hon runt på den och for genom lägenheten. Men efter en stund måste hon ha tröttnat på den för hon satte den på sin pall och sa "Nu SLUTAR du! Naia ARG nu!". Jag kan nog säga vart hon fått de uttrycken från... Däremot brukar hon säga "Ajabaja, Oliia" och det har hon INTE fått från mig, för så säger inte jag. Måste vara dagis! Nä nu får det bli dusch och kaffe så man kanske har någon chans att piggna till även denna dag.. Fullt ös på jobbet väntar!

.

Inga kommentarer: