måndag 22 februari 2010

Kallt kallt...

Minus tjugo stod termometern på när vi traskade iväg till dagis imorse. Då var jag trööött efter en seg natt med en Nadia som kissade på sig och en Olivia som skrek oförklarligt (tänder?? Ni anar inte hur många gånger jag tänkt den tanken de senaste ca 8 månaderna..), och sen var ju Nadia och jag uppe före sex som vanligt. Hon var sur och omständlig och väckte mig så snart jag lyckats slumra in framför Pippi. Hursomhelst bylsade jag på oss båda och gjorde henne redo för utomhusvistelse, men när vi kom till dagis var det tomt på gården och för första gången fick vi lämna inne. Det kändes skönt att de små skulle slippa vara ute i kylan, tyckte jag.

Helgen gick i ett huj och när jag satte mig i soffan igår kväll vid halv tio insåg jag att jag i princip inte suttit något på hela dagen. Vi hade städat, handlat, tvättat och förberett en massa mat inför kvällens fonduemiddag som blev både trevlig och god. Men jag känner mig lite slut nu, också trött efter lördagkvällens trevliga tjejmiddag där jag drack upp min medhavda vinflaska nästan själv... Så jag ligger på ett litet sömnminus och ikväll när Johan är på fotbollsträning ska jag passa på att slumra lite i soffan.

.

Inga kommentarer: