tisdag 1 mars 2011

Roma!

Tisdag idag och om jag kan konstatera att den gångna helgen var rätt trist - vi gjorde liksom ingenting men det där sköna ingentinglugnet infann sig aldrig.. - så kommer förhoppningsvis nästa helg att bli desto mer spännande. Min underbara svärmor läste mitt dipp-inlägg och erbjöd sig att vara barnvakt denna helg för att Johan och jag skulle kunna åka iväg och ladda batterierna lite. Och vi har funderat fram och tillbaka på vart vi ska åka och vad vi vill göra. Efter att ett kundmöte blev avbokat idag (och jag följdaktligen kunde ta fredagen ledig), fattade vi tillsist beslutet att ROM blir vår destination! Kanske lite långt och lite dyrt att åka för bara fredag-söndag (och flyget hem på söndagen går dessutom ganska tidigt) men det får det vara värt.

Så nu har vi precis roddat den sista barnvaktstimmen, då Ing-Mari ska på teater och morfadern kommer och löser av. Hurraaaaaa vad det ska bli underbart med lite snö-, barn- och overallfritt! Desto mer pasta, rödvin, hotellfrukost, sightseeing och shopping ser jag fram emot... Tar tacksamt emot alla Rom-tips mina kära läsare kan tänkas ha!

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOOHOO ! VA SKÖNT !

Ha det så mysigt !

Kram

Å-M

Elin sa...

Va härligt, hoppas ni får en mysig helg! Vill du att jag ska ta med Nadia på dansen på söndag?! Kram