torsdag 10 mars 2011

Några bilder, lite mera kräk...

Några bilder från när vi kom hem från Rom. Vi hade köpt ett par skor var i present till de små. Letade länge för att hitta finskor till Nadia som inte var rosa, så det blev chokladbruna ballerinas till slut.

Olivia fick ett par, visade det sig, alldeles för stora skor från Zara. Och en sopkvast som blev mycket populär och som Nadia snabbt snodde. I sopkitet ingick även en liten borste (som Olivia har i handen på bilden ovan) samt en sopskyffel så nu hoppas jag få lite barnhjälp med grussopandet i hallen.


Nadias små pjuck.


Olivia heartbroken. Oklart varför, men hon reagerar ofta så när vi varit borta. Tyckte hon var så söt på den här bilden.


Nadia hemma sjuk igår. Hon måste vara världens piffigaste sjukling som prompt skulle ha strumpbyxor och klänning och så ballerinaskorna.

Hon blev pigg snabbt men hängig igen på kvällen och vi lade barnen supertidigt. Halv nio vaknade Olivia och kräktes... och igen.. och igen. Jag körde igång hela bytalakan- och lägga handdukarprocessen och ringde för första gången någonsing hem Johan eftersom jag fasade för en kväll liknande den innan. Johan kom lite besviken hem, och såklart kräktes inte Olivia något mer. Men det var ju omöjligt att veta innan. Hon vaknade dock halv fyra och ville inte somna om, så hon fick sova hos oss. Motvilligt, för jag vet ju att det kommer att innebära två skriknätter när hon inte får det inatt, men vi hade inte hjärta att neka en liten sjukling. Nu blir det karantän även imorgon och då vabb för mig igen... Hoppas alla är på benen på måndag igen - och blir jag sjuk nu så är det bara för att jag dristade mig till att säga att jag kanske är en av dem som är immuna eftersom jag brukar klara mig. Peppar peppar!

.

Inga kommentarer: