tisdag 22 mars 2011

Kiss kiss

Två dagar in i veckan och jag är trött... Det är verkligen fullt tempo precis hela tiden, från tidig morgon (eftersom det nu är halv sex sex som gäller igen) tills att jag somnar på soffan på kvällen.. Fullt upp hemma, fullt upp på jobbet. Men på det stora hela rätt kul och trevligt ändå.

Två nätter i rad kissade Nadia i sängen och eftersom det inte skett på säkert ett år hade vi ingen plast under lakanet och har fått tvätta både lakan och madrassöverdrag. Jag tror att anledningen är att hon drömmer mycket just nu, och att det rubbar nattsömnen. Men hon är så stor nu, min flicka, och man kan verkligen resonera med henne. Så jag sa till henne att nästa gång kan hon bara gå upp och gå på toan och kissa själv, istället för att ropa på oss.

Så i morse strax före sex vaknade jag av små tassande steg. Det var Nadia med kudde och mjukishund under armen. Hon släpade fram stora pallen för att nå upp till lampknappen på toan, tände och in till pottan. Men sen hann hon inte längre utan jag hörde henne gny yrvaket. Jag kastade mig upp och hon stod i kiss och fick inte av sig trosorna.. Lilla gumman. Så nu har jag sagt att hon kan gå upp och be mig tända, så vi får se om det går bättre imorgon.

Idag har jag iallafall varit på Ikea tillsammans med Mia på kvällen och bland annat handlat plastat madrasskydd till båda barnens sängar, så nu är vi förhoppningsvis lite bättre rustade för kräk och kiss framöver. Men hoppas att vi avklarat vår del av detta på ett tag!

.

Inga kommentarer: