onsdag 9 mars 2011

Kräksjukan...

Vi har klarat oss rätt bra från dagissjukor denna vinter, tycker jag. Eller tyckte jag ända tills igår kväll. Fick ett sms av Frida att Walter var kräksjuk och att det gick på dagis och mycket riktigt, halv tolv började det låta från barnrummet. Det var Nadia som kräktes ned sin säng... Så vi bytte lakan och torkade men hon fortsatte kräkas. Då tog vi in henne till oss och lade henne på handdukar och där fortsatte hon kräkas sig igenom natten och större delen av vårt handduksförråd. Jag hade en liten hink men hann inte alltid fånga allt.. så det var kräks överallt, vi bytte pyjamasar massa gånger tills hon tillslut ville sova utan, och håret var alldeles blött av allt uppkräkt vatten. Lilla plutt...

Vi var inte särskilt pigga imorse någon av oss, jag känner det ungefär som efter en hård festkväll. Nadia och jag stannade hemma, men Olivia fick gå till dagis eftersom hon inte uppvisade några symptom. Jag och Johan har ätit vitpepparkorn (som jag hört ska funka och det skadar väl iallafall inte) och spritat händerna tusen gånger, så hoppas hoppas att vi klarar oss.

Men Nadia är ju en liten rastlös själ och efter att vi sovit en stund på soffan imorse har hon tjatat om att få gå ut. Men det får hon ju inte, däremot fick hon ett bad där vi tvättade håret och hela lilla kroppen. Hon har ätit gurka och majskex, men vill inte ha något annat, men hon har iallafall inte kräkts på tre timmar. Så vi hoppas att detta är bättringsvägen, även om dagis ville att kräksjuka barn skulle vara hemma tills på måndag.

Inga kommentarer: