fredag 11 mars 2011

Kräk och bak

Denna dag som ju bara skulle vara vår sista katantändag började med att Olivia kräktes en vällingkräk i soffan och på golvet. Torka torka... Sen gick Johan till jobbet och jag tänkte att jag skulle passa på att tvätta eftersom vi hade stora högar med handdukar, täcken, kuddar och lakan, trots att vi betat av en del i hemmatvättmaskinen.

Så barnen och jag sprang upp och ned några gånger och det kändes redan från början som ett ganska ambitiöst projekt eftersom hissen bara går till markplan, sen får man gå två trappor ned och så över gården och upp en liten trappa. Jag har nog aldrig tvättat utan att tänka tänk om hissen gick ända ned... Men sen blev det ännu svårare, för plötsligt sa Nadia att hon ville kräkas och så gjorde hon det i en hink. Sen somnade hon på soffan och jag funderade på hur sjutton jag skulle göra med tvätten som kommit ungefär halvvägs. Men hon sov bara en liten stund och sen var hon rätt pigg, så jag vågade mig på att ta ned båda barnen, samt lilla kräkhinken, i tvättstugan för att hänga sista tvätten. Det gick bra, fast jag fick bära Nadia som antingen var matt i benen, eller bara passade på att utnyttja situationen. Men nu får tvätten vara tills Johan kommer hem, det var ledigt resten av dagen.

Jobbigt med en andra kräkvåg måste jag säga! Nu har jag förutom all tvätt även kokat alla nappflaskor och pipar till drickflaskorna. Hoppas att vi får slippa mer kräk nu.

Innan kräket slog till bakade vi lite imorse. Det blev improviserade (vem behöver recept?!) minimuffins och minisockerkaka. Söta små kladdiga bagare...


Inga kommentarer: