onsdag 16 mars 2011

Burger day

Just som jag trodde att alla var på benen igen blev Johan kräksjuk och låg helt däckad hela gårdagen. Så jag tvingades vabba igen, trots att jag så smått började klättra på väggarna. Barnen och jag sysselsatte oss med att baka brödbullar. Vi bakar små små bullar som de älskar att gnaga på - gärna frysta. Dessutom hade vi ganska kul medan vi bakade.

Olivia och degskrapan.

Det färdiga resultatet. Massor med små små bullar blev det. Och jag passade även på att baka små hamburgerbröd, jag tycker de köpta är så vidriga.

Så till lunch blev det Baby Burgers! Bara en liten köttfärsbiff mellan bröden och på med senap och ketchup (mina barn älskar senap! De äter det direkt med sked...) och en gurkskiva på. Och lite pasta till för utfyllnad. De älskade det och visst är det alltid kul att få äta med händerna...

Resten av dagen spenderades i vårsolen i Kronobergsparken. Så blött men skönt. Idag har jag jobbat och nu ska jag strax ut och äta middag med Elin.

.



Inga kommentarer: