söndag 13 mars 2011

Toppar och dalar

Helgen började bra och slutade kasst. På fredagen var jag efter att ha vabbat hela dagen, ute och åt födelsedagsmiddag med Pia tillsammans med min svärmor Imma och Johan och Pias kusin Mia. Egentligen skulle vi haft familjemiddag hemma hos farmorn, men eftersom våra barn är små smitthärdar så styrde vi om. Stackars Johan fick stanna hemma med småttingarna, men det var ju tjejmiddag... Så vi åt middag på Tennstopet och skrattade och drack vin och hade en mycket trevlig kväll med oräkneliga gapskratt. Vilken tur jag har som har dessa kvinnor omkring mig när jag saknar min egen mamma och syster så mycket!

På lördagen kände jag mig lite bakis, men gick och tränade ändå. Riktigt skönt pass och jag kände mig helt genomkörd efteråt. Efter dusch och lunch gick vi ut till parken via återvinningsstationen. Vi körde lilla Solvändan och det var en riktigt skön dag men väldigt blött i parken och vi hade varken galonisar eller gummistövlar. Sen somnade Olivia i vagnen men Nadia ville inte och vi gick till Daglivs och körde lördagsracet.

På kvällen lyxade Johan och jag till det med en riktigt härlig middag på affärens allra finaste hängmörade entrecôte, Johan friterade egen pommes frites och jag gjorde min favorit rostad blomkål med massa olivolja och flingsalt. Till det vitlöksstekta champinjoner och haricots verts. Mycket gott! Men en stund efter middagen började jag må illa, och insåg att jag faktiskt smällt i mig nästan ett helt blomkålshuvud. Jag kämpade emot länge länge, eftersom jag avskyr att kräkas, men sen gick det inte att stoppa, och resten och kvällen och halva natten fick jag spendera på toa. Jag insåg att kräksjukan drabbat även mig...

Idag har jag inte kräkts men känt mig helsänkt och legat ned större delen av dagen. Dessutom har jag vansinnigt ont i magmusklerna, vilket jag tror är en kombination av kräkvärk och träningsvärk.

Barnen har varit riktigt jobbiga, jag antar att de är lite rastlösa efter alla sjukdagar. Och trots att Nadia var på barndans med Elin och Thea och Johan gick till parken med Olivia har de fortsatt vara arga och bråkiga, främst med varandra. Olivia är en riktig liten argbigga som skriker "Nee-eeee!!!" och smäller till. Jag har sagt till henne tusen gånger idag. Och själv har jag varit tidernas sämsta mamma med noll tålamod och nära vansinnets rand eftersom de aldrig kan låter en få vila ifred när man behöver det. Lägenheten ser ut som en katastrofplats och det är bara sunk överallt. Men nu sover de och jag ska lägga mig ned i soffan och bara däcka. Hoppas på en ljusare morgondag, med lite kraft att ta tag i saker och kanske vara en lite bättre mamma.

.

Inga kommentarer: