lördag 19 mars 2011

Busy Friday

Igår var en hektisk dag för Nadia. Vi började med att gå till tandläkaren på Eastmaninstitutet. Det gick hur bra som helst, Nadia var lite blyg men gapade snällt när tandsköterskan skulle räkna tänder känna lite på dem. Jag grämer mig fortfarande för att jag glömde ta kort på henne där i den stora turkosa tandläkarstolen... Sen fick hon en liten påse med en tandborste ett klistermärke och en liten folder, och den har hon gått omkring med sedan dess.

Sen lämnade jag på dagis och gick och jobbade. Mötte på eftermiddagen upp hela familjen utom Olivia - som fått fint erbjudande av Mia att följa med på Junibacken - och gick på treårskontroll. Nadia fick rita (och klarade med sina huvudfotingar även fyraårskontrollen), sparka boll, hoppa, placera olika kort med olika saker bakom, på, under saker. Det klarade hon fint förstås, språket har ju aldrig varit något problem (bara humöret..). Vi vägde och mätte också: 96 cm och 15,3 kg.

Vi ska komma tillbaka i maj och ta lite extra vaccinationer, för eftersom vi har familj i Israel är mina barn berättigade till både Hepatit (B?)- och TBC-vaccin, vilket ju är väldigt bra. Nadia ser mycket fram emot nästa gång hon ska få komma och ta en spruta. Vår bvc-sköterska Anna Marit är helt underbar, jag får alltid värsta kicken av att gå dit och tycker att det är synd att det är så sällan när barnen blir större. Hon har i huvudet koll på vilka vacciner våra barn redan fått, trots att hon måste ha så många barn som hon tar hand om. Och vi får alltid så mycket beröm för att vi tar oss tid med våra barn och att vi när Olivia föddes investerade den tid vi gjorde i barnen genom att båda vara föräldralediga. Jag känner mig alltid som världens bästa förälder när jag kommer därifrån!

Efter BVC väntade vi in Olivia och när vi mötte upp Mia i snöslasket sov Olivia djupt. Vi bytte vagn och tog sen bussen till Solna där vi skulle äta middag hos farmor Imma. Barnen hade sett fram emot det hela veckan, främst för att de skulle få bada. Men vi började med att äta en otroligt god Osso Bucco, och sen härjade barnen i badkaret en bra stund. Vi kom hem vid tio på kvällen och de somnade precis innan vi kom hem. Jag var också jättetrött och vi gick och lade oss och jag läste två rader i Filter innan jag började kippa med ögonen...

Sen kväll är ju tyvärr inte detsamma som sen morgon för våra barn, så halv sju var de igång igen. Men Johan brukar ju ta första och nu är det min tur. Snart ska jag gå och träna och sen har vi en sedan länge inbokad date med Maria med familj.

.

Inga kommentarer: