måndag 14 mars 2011

Nya tag

Idag var alla pigga så vi hade den första vanliga vardagsmorgonen på ett tag. Men eftersom det inte gått 48 timmars sedan min sista kräk tänkte jag jobba hemma för att undvika att smitta någon av mina kolleger. Funderade på att åka in och hämta jobbdatorn, men som tur var har jag ju en extremt teknisk man som kopplade upp mig på min jobbdator från Macen så att jag kunde börja jobba så snart han kom till jobbet och satte på min dator där (inte helt fel att jobba på samma ställe ibland).

Jag hann bara börja beta mig igenom mailen innan de ringde från dagis. Olivia har varit dålig i magen i några dagar och de ville att jag skulle komma och hämta henne. Båda våra barn har ju såna där knäppa magar som krånglar ibland, och jag tror verkligen inte att hon är sjuk, men jag har full förståelse för deras försiktighet plus att det väl inte är så jättekul att byta såna där blöjor på andras barn. Så jag gick förstås och hämtade henne och hemmajobbsdag blev till hemmaröjsdag.

Olivia på väg hem från dagis

Och oj vad det var välbehövligt. Det är inte klokt vad massa smågrejer barnen lyckats dra fram under dessa hemmadagar och hur skiten staplat sig i hörnen. Nu har jag sanerat - dammsugit, tvättat soffkuddeöverdrag och överdragen till dynorna; här frodades massa välling och Olivias senaste kräk. Dessutom skurat bakom båda barnens sängar där jag hittade gammal spya som vi missat i mörkret. Mysigt...

Nu leker Olivia för fullt med soffkuddarna som ligger på golvet utan överdrag. Hon har någon liten aggressiv fas just nu för jag hör henne skälla på alla barn på dagis och fröknarna också. "NEJ, Anna!" "Tuuuuuva!" osv. Mig bossar hon med för fullt "NEJ MAMMA, INTE SÅ!", "Stå inte där", "Mamma, flytta på dig!" osv. Lilla argbiggan, men vi har ändå en rätt mysig dag tillsammans hemma och lite lite skönt var det att jag tvingades vabba och fick ta tag i sunkstugan, även om jag försöker koppla bort hur efter jag ligger med jobbet...

.

1 kommentar:

Anonym sa...

men ... det är ju inte hon som är arg det är ju ni som inte fattar tillräckligt snabbt :-)

Kram

Å-M