söndag 27 mars 2011

Olivias kalas

Igår var det dags för Olivias kalas. Detta som skulle bli lite lugnt, blev det förstås inte, främst på grund av mina enorma bakambitioner. Men gott blev det...

Nadia och jag spritsar grädde...

Och jag fick god hjälp att placera ut hallonen (efter noggranna direktiv...)

Tårtan hade chokladbotten, hallon och chokladkräm och så grädde ovanpå. Oj så god den blev..

Nadia fick sista hallonet...

Bullar, kakor och saft. Och så sjukt goda chokladmuffins med cheesecakefyllning.

Tårtan med det nya fina tårtfatet jag tillslut hittade... Tårtfat på fot är tydligen en bristvara i Stockholm.

Dags att sjunga.. Olivia i sin nya fina mössa från Thea. Var lite orolig för att hon skulle bryta ihop, för det gjorde hon på själva födelsedagen, men den här gången gick det bra.

Hmmm, konfunderad. Tur att hon fick hjälp av John att blåsa!

3/4-delar av Crusemans

Thea tillsammans med en mycket kladdig Billy som tog sikte på både chokladtårta och klubba...

Billys storasyster Felicia och mamma Jenny.

Olivia i knät på extramamman Mia och med bästa kompisen Douglas

Fina tre

Trötta killar på väg hem...

...och en ganska pigg liten Mary-Shelly. Jag var helt slut efter kalaset, det var jättekul men lite skönt att det är ett år kvar till nästa gång... Eller 11 månader iallafall.

.

Inga kommentarer: