torsdag 11 mars 2010

Tvättorsdag

Dagarna och tiden bara rasar iväg just nu. Det är liksom fullt upp hela tiden, på alla plan. Massor på jobbet, massor med barnen och när dessa somnat om kvällarna har jag inte mycket energi över till annat än lite soffsovning. Vilket är vad jag ägnat mig mycket hängivet åt de senaste kvällarna. Men ikväll har jag starka planer på att titta på en film med min man, hoppas att jag kan hålla mig vaken bara...

Rusade iväg från jobbet en halvtimme försenad idag. En halvtimme är ingenting för mina kolleger som jobbar över med ett antal timmar varje dag, men jag vill verkligen bara jobba mina 80% och idag skulle vi dessutom tvätta så snart jag kom hem. Jag hade preppat med att sortera tvätt redan igår och Johan hade tagit lakanen på dagen och så snart jag kom hem avbröt han sitt kalopskokande och sprang ned i tvättstugan och laddade maskinerna. Vi har ju tvättmaskin i lägenheten också, men det är så skönt att få allt tvättat på samma gång ibland. Och vi har ingen torktumlare heller.

Nästa gång det var dags att gå till tvättstugan hade vi alla ätit middag, och jag tog med mig Nadia ned. Hon tycker att det är såååå kul. Tar fram sina små gummistövlar som hon bara använder till utklädnad och till detta, och tycker det är jättespännande att få gå utan jacka de få (cirka tre) metrarna över gården. Jag fick absolut inte hålla henne i handen när hon skulle gå nedför trappan och inte uppför heller (hissen går bara till bottenplan, sen är det av någon mystisk anledning ytterligare två trappor ned) utan hon skulle gå själv med sina "stajka ben". Sen hängde vi tvätt och hon fick trycka på alla knappar och hade så kul. Bortsett från detta så tycker jag också att det är lite bra att barnen får se att kläderna inte tvättar sig själv, utan vara med och hjälpa till. Guuuud så präktigt det lät...

Nu ska vi lägga barn, sen blir det ned i stugan igen och så förhoppningsvis den där filmen... Julie och Julia, låter väl som det kan vara nåt för mig?!
.

Inga kommentarer: