tisdag 23 mars 2010

Dan före Olivia-dan

Imorgon kommer släkten på födelsedagsmiddag och eftersom det blir tight om tid imorgon efter jobbet, lagade vi maten idag. Nu när jag sätter mig ned klockan kvart i tio, är det nästan första gången sen jag kom hem efter jobbet. PUH. Det var två sura tjejer som mötte mig i dörren också, och en trött pappa. Men barnen muntrade på sig vid åsynen av mig och pappan fick vila lite.

När vi lagt barnen lagade vi moussaka av bara helskotta men kom någonstans halvvägs på att vi glömt köpa lök. Som tur är har vi snälla grannar i huset som vi känner, så jag smsade Mia och frågade om de hade lök. Vi fick komma upp och hämta. Några timmar, och lite indisk hämtmat senare, stod jag mitt uppe i cheesecakelagande och skulle till att knäcka ägg när jag kollade datumet och såg att de gått ut för en månad sen. Testade flyttricket och de sjönk som små stenar... Nästa telefonsamtal till Mia som räddade min kväll och lånade ut två ägg. Taaaaack, vet inte vad jag gjort annars! Nu står kakan i frysen och sista moussakan är snart klar i ugnen och jag längtar efter sängen...



Två små pyjamasbarn roade sig med auberginerna iallafall!





...och en potatis.
.

1 kommentar:

FraMia Design sa...

Du får pussa lilla ungen från oss!
Hanna å jag kommer nog förbi med en liten present någon dag.

Kram