tisdag 16 mars 2010

Treårsdag

Tisdagsmorgon och jag är fortfarande mätt... Johan överraskade mig igår på vår treårsdag, genom att ha ordnat barnvakt och bokat restaurang. Så när Kalle kom, till Nadias stora glädje - Olivia hade vi just lagt - gick vi ut och åt på Melanders Brasserie. Vi hade inte jättemycket tid för Kalle skulle iväg och spela fotboll sen, men vi hann gott och väl dricka ett glas champagne (jag, Johan tog öl) och äta en heeelt magnifik sjötunga, med massor av brynt smör. 315 spänn för en varmrätt kan väl tyckas vara i saftigaste laget men just där och då var det värt varenda öre.

Jag tog en god chokladfudge med bananglass, hackade jordnötter och kolasås till efterrätt, fast i efterhand borde jag nog hoppat över den, för jag var sååå mätt när vi gick hem. Men det var en härligt mysig måndagskväll, ett litet andhål i hemmakaoset, och det enda jag kan klaga på var egentligen servicen. Synd med ett ställe med så mycket gott och så hög kvalitet på allt, att man behövde be om att få beställa, be om vatten, be om allt till två rätt nonchalanta servitriskillar... Men sånt glömmer man ju, och minnet av Johans omtänksamhet, den goda fisken, champagnen på en måndag och den lilla andningspausen - det är sånt som består!
.

1 kommentar:

FraMia Design sa...

Grattis och puss på er!