fredag 26 mars 2010

Gräsänka

Tiiiiiidigt imorse stack Johan iväg för att tillbringa helgen i Barcelona tillsammans med sina killkompisar. Seeent på söndag natt kommer han tillbaka. Jag är förstås lite avis, för Barcelona är ju en fantastisk stad, men hoppas att han får det skönt och kul därborta. Och att det ska gå bra här hemma och att inte barnen ska driva mig till vansinne. Nadia har gjort goda försök och varit rätt grinig de senaste dagarna, och imorse fick hon ett utbrott för att hon bara ville ha pyjamas och inte tröja på sig. Det är otroligt selektivt vilka kläder man lyckas få på henne på morgonen. Ska sånt börja redan nu?! Dessutom är hon otroligt nappig för närvarande och vi har många nappfighter dagligen. Men nu är hon på dagis och Olivia sover och då njuter jag av att slappa lite på egen hand mitt på dagen. Men snart ska jag duscha och hänga lite tvätt och sen kommer Elin över på en liten fika och sen måste jag ut och handla lite innan dagishämtning. Nu minns jag plötsligt att det inte alls var så himla avkopplande att vara mammaledig!

.

Inga kommentarer: