fredag 5 mars 2010

Fredagssammanfattning

Denna fredag har jag
  • Varit vaken från fem och uppe från kvart i sex
  • Lämnat Nadia tidigt och varit på jobbet ganska tidigt
  • Njutit av en sol som trots idel minusgrader kändes ganska vårig
  • Jobbat till halv ett
  • Promenerat hem genom ett skönt Stockholm
  • Hämtat upp Olivia för att möta upp farmor på lunch
  • Lunchat i Bonniers konsthall med en rastlös men glad Olivia som mest ville krypa i trappor medan jag försökte äta och prata med min farmor
  • Hällt i mig en kopp kaffe medan jag med benet försökte undvika att Olivia skulle klättra nedför trappan på samma sätt som hon tog sig upp - med näsan först
  • Lämpat av Olivia till Johan hemma för att gå tillbaka till Konsthallen med farmor
  • Snabbkollat på mycket intressant utställning som vi nog får gå tillbaka till
  • Hastat iväg med farmor i sällskap för att hämta Nadia
  • Visat farmor dagis och fått på Nadia ytterkläderna utan motstånd
  • Promenerat bort till Kronobergsparken för att leka med Hanna, Astrid och Axel
  • Frusit om rumpan i parken, iklädd nylonstrumpbyxor (dock ej enbart)
  • Gått till biblioteket med hela gänget
  • Fikat på bibblan
  • Lekt på bibblan
  • Lånat böcker på bibblan
  • Lämnat tillbaka böcker på bibblan när Johan och Olivia kom
  • Snabbhandlat mat på ett fredagstrångt Daglivs
  • Gått hem och lagat middag samt ätit densamma
  • Bytt Olivia till pyjamas
  • Låtit henne vara naken i fem minuter
  • Konstaterat att hon bajsat på vardagsrumsmattan
  • Duschat en bajsig Oliv
  • Konstaterat att Olivia samt Johan trampat i bajset
  • Lyssnat på Johan som bajssanerade vardagsrummet
  • Lagt Olivia
  • Bajssanerat badrummet medan Johan läste saga för Nadia
  • Sett Johan skura badrumsväggarna medan jag sjöng för Nadia
  • Konstaterat att fredagskvällarna är av lite annorlunda karaktär nuförtiden samt att jag knappast vilat mig igenom denna förkylning
  • Landat i soffan 19:45 - PUH.
.

Inga kommentarer: