måndag 1 mars 2010

Sångstund

Igår eftermiddag körde vi sångstund hemma. Vi gör det ibland. Johan drar fram gitarren och så sjunger vi alla barnvisor vi kan komma på och gör rörelserna till. Ja, de av oss som har motoriken och inte håller en gitarr i handen. Dvs jag... Och så lite Nadia. Hon är en hejare på "I ett hus vid skogens slut", "Imse vimse", "Bom bom bom bom låter stora trumman", "Rockspindeln", "En kulen natt" och lite till. Olivia diggar med och kan också göra lite handrörelser. Jag känner mig alltid lite frikyrklig där vi sitter på golvet och spelar och sjunger och skrattar lite åt bilden av familjeidyll. Men det får vi ta, för stackars Olivia har inte fått besöka Öppna förskolan en enda gång, så detta är de enda sångstunder hon får. Det hinns inte med helt enkelt och dessutom krockar sångstundstiderna alltid med hennes sovstunder. Så då får vi köra hemma istället, när det passar oss!

.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varm i hjärtat blir jag ! :0)

Kram

Å-M

Anonym sa...

Varm i hjärtat blir jag ! :0)

Kram

Å-M

Åsa Mårtensson sa...

jag kan ta med henne till öppna förskolan någon dag - när hon har slutat med sina sovstunder?

Julia sa...

Vad gulligt, det får du gärna! Kram