söndag 20 september 2009

Söndagsfix

I fredags fick jag en hel timme bara för mig själv. Jag gick och klippte mig och Elin var snäll nog att ta hand om Olivia under tiden. Så jag blev tvättad, klippt och plattångad och kände mig som en ny människa när jag kom ut från frisören. En ny och fattigare människa eftersom jag lyxat till det med dyra hårprodukter. Min frisör Marika som jag klippt mig hos i säkert tio års tid tyckte inte direkt att mitt hår var tipp topp utan häpnade över de dreadlocks jag själv kämpar med varje morgon, och hon kapade en rejäl bit. Nu när det fortfarande är rakt är det ganska långt, men jag kommer nog att sörja när det blir lockigt och kort. Men det växer väl ut igen.


Straight as an arrow



Igår röjde vi alltså hela hallen och rensade bort den gamla datorn och bordet som bara står och samlar skräp och avlastad skit och idag har vi återigen haft en effektiv dag. Först bar vi upp en massa på vinden och ned i källaren. Eller Johan gjorde, en var ju tvungen att stanna med barnen. Sen kom Mimi över för att barnvakta medan Johan och jag lånade Elin och Emils bil och for till Ikea för att handla bokhylla. Vi var mycket effektiva och Ikeabesöket blev bland det kortaste i världshistorien. Sen nu på kvällen har vi lagat mycket goda kycklingquesadillas med guacamole och sen ägnat oss åt att skruva ihop bokhyllan, som ska in i Nadias rum. Byrån som stod i hennes rum flyttade ut i hallen och det hela ser så mycket bättre ut än det gjorde innan. Det blir ingen ambitiös hallmakeover så länge det är fullt med barnvagnar där, känns inte så meningsfullt. Men nu är det iallafall beboeligt och ska förhoppningsvis inte störa mig så mycket som den gjorde innan.



Avslutningsvis lite bilder från lördagens utelunch i det härliga vädret:



Intressant servett

Blääää, morotspuré! Ingen kan se så förfasat äcklad ut som min Olivia.


Lite mer filosoferande


1 kommentar:

Anonym sa...

Ni måste vara världens snyggaste familj !

Puss och Kram

Åsa - Mia :-)