lördag 19 september 2009

Mammavecka och fixlördag

Större delen av den här veckan har jag haft hjälp av min mamma. Hon kom hemflygandes från Israel där hon bor nu, i en vecka för att sällskapa med min syster och för att hjälpa mig med barnen. Och för att träffa min Osloboende bror i Paris sen. Mamma har kommit till mig varje eftermiddag och hjälpt till med dagishämtning och eftermiddagsunderhållningen. Man inser att man alltid borde vara två för att ta hand om två barn. Så ofantligt mycket lättare blir det, även om jag ändå känner mig rätt trött just nu och har kraschat i soffan varje kväll när barnen somnat. Men det har varit mysigt och hjälpfullt att ha mamma här och det har faktiskt gått väldigt bra med Nadia senaste dagarna. Det här med att gå hem direkt efter dagis verkar vara ett vinnande koncept. Hon har varit på gott humör och framförallt idag när vi varit hela familjen har hon varit så glad och gullig.

Idag har vi en fixarlördag där vi har lämnat återvinning, tömt tidningsinsamlingen och handlat. Jag kilade också iväg och körde ett träningspass. Återstår gör hallen, som vi utnämnt till kvällens projekt. Där jag sitter i soffan efter middagen, med datorn i knät , kan jag inte säga att jag är särskilt sugen, men på dagarna är det ju omöjligt att få något gjort när barnen är vakna och middag sover de nästan aldrig samtidigt. Så det är väl bara att bita ihop och konstatera att lördagskvällarna är inte vad de varit.

.

Inga kommentarer: