fredag 25 september 2009

Huvudvärk

Efter att jag skrivit förra inlägget i förrgår kväll började jag känna mig lite hängig. Gick och lade mig tidigt men kunde inte somna. Johan kom hem vid halv tolv och då var det lite lättare att sova men jag började få ont i hals och huvud. Och så har det fortsatt. Jag har haft konstant huvudvärk sen dess och den vill inte ge med mig hur många Alvedon jag än trycker i mig. Skulle försökt mig på starkare grejer om det inte vore för att jag ammar och inte får ta så mycket annat än Alvedon. Ignorerade huvudvärken igår kväll och åt middag på Tranan med Lina, Jenny och Anna och det var så fantastiskt trevligt och gott att den försvann för några timmar. Men så kom den tillbaka med ny kraft inatt och det liksom ilar i hela skallen så fort jag sätter mig upp. Vilket inte var någon bra kombination med en Olivia som vaknade klockan fyra och inte ville somna om. Jag var trött som en gnu imorse när Johan tog barnen och när han och Nadia gått till dagis gick jag och lade mig med Olivia och sov i nästan 2,5 timme. Otroligt skönt, men huvudvärken sitter där den sitter. Blä!

Igår ringde de från dagis på eftermiddagen och frågade om jag kunde hämta Nadia eftersom hon verkade lite hängig. Javisst sade jag som ju själv var lite hängig och tänkte att jag väl smittat henne. Men när jag kom dit var hon hur pigg som helst och var inte det minsta hängig sen när vi kom hem heller. Min teori är att hon vaknat på fel sida och de aldrig tidigare sett en Nadia på dåligt humör...

Idag jobbar Johan halvdag vilken kommer otroligt lägligt, så han hämtar Nadia och jag ska försöka sova med Olivia igen nästa gång det är dags.

.

Inga kommentarer: