fredag 4 september 2009

Fina fredag

Det blev en bra fredag! Det här med att inte ha några planer är något jag borde försöka mig på oftare. För när Johan och Nadia gått iväg till jobb och dagis, kröp jag ned i sängen igen och sov tills Olivia vaknade. Var rätt trött efter dels ett hårt träningspass sent kvällen innan, dels en jobbig Olivia-natt, så det var skönt att få sova lite till. Och när hon sen somnade andra gången några timmar senare, efter lite gruffande förvisso, då ignorerade jag den stökiga lägenheten och den hängande torra tvätten, och satte mig i soffan med en filt över axlarna och en kopp kaffe i handen och läste min spännande bok (Hypnotisören) i någon timme, tills Lilla O vaknade igen. Då klädde jag snabbt på oss och gick ut för att handla till helgens middagar.

När vi sen hämtat Nadia på dagis gick vi hem till Frida och Walter för att dricka lite kaffe och leka lite. Olivia sov i vagnen på gården (i början) och det var så mysigt. Sen gick vi hem genom en mörknande vasapark där vinden blåste och regnmolnen hopade sig ovanför våra huvuden. Olivia fick åka Babybjörn så att Nadia fick sitta i hennes vagn. Vi gjorde nämligen sittvagnsdebut härom dagen efter en dag på stan då jag höll på att bli vansinnig för att den lilla skulle vända sig om precis hela tiden och sånär höll på att falla ur liggdelen.

Sen kom Johan hem, vi lade barnen och så åt vi lax med spenat- och parmesantäcke och drack lite vin till. Och nu är han och handlar lite choklad till mig (och antar jag, chips till sig) och jag sitter här med skön träningsvärk i kroppen, litet surr i huvudet efter mitt halva glas vin och längtar efter honom och chokladen. Imorgon bär det iväg till landet över helgen, för lite svamp- och, hoppas jag, blåbärsplockning!

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Använder ni Ergon någonting? Är Olivia tillräckligt stor för att åka och tycker Nadia ff att den är pest?

Kram! Hoppas ni hittar svamp!!!

Anonym sa...

Använder ni Ergon någonting? Är Olivia tillräckligt stor för att åka och tycker Nadia ff att den är pest?

Kram! Hoppas ni hittar svamp!!!

Julia sa...

Vi har inte använt den sen förra svampturen, då hon ju inte gillade den. Men nu trivdes hon hur bra som helst i den och hade helkul på pappas rygg! Oliven fick åka Babybjörn. Bilder kommer! Kram!