söndag 13 september 2009

Pirathelg




En helg har just passerat och jag inser att det mer känns som helg nu på helgerna när vi båda inte är mer eller mindre lediga hela tiden. Igår hade vi en riktig slackerdag. Varken vi eller barnen kom ur pyjamasarna/myskläderna på hela dagen. Vi tvättade dock en jättetvätt och sen kom Pia förbi och hängde lite. Det var mysigt. Sen tog jag mig i kragen och gick iväg och körde ett pumppass som lämnade mig med en jäkla träningsvärk idag. På kvällen skulle vi ha barnvakt eftersom Johan och jag skulle iväg på en piratfest som en jobbarkompis arrangerat.
Pappa och Titti skulle vakta barnen men pappa fastnade på en bouletävling i Södertälje så vi fick kalla in Nadias gudfar Kalle på sitt första uppdrag tills pappa hann komma. Kalle var lite nervös innan men det hade gått hur bra som helst. Vi skulle laga mat till barnvakterna men tillslut blev det en jättegryta eftersom både Kalle och så David som också kom förbi innan festen skulle ha. Jag kan inte låta bli att gilla det där med att ha huset (lägenheten...) full med folk som äter lite i omgångar och dricker lite bubbel. Trevligt tycker jag.

Så svidade Johan, jag och David om till pirater med scarves och sotiga ögon och begav oss iväg på fest med Kalle vaktandes våra sovande barn. Festen började bra, med en massa piratupptåg och romdrickande på Riddarholmen men så ramlade en tjej rätt ned i asfalten och slog i pannan ordentligt, under en av tävlingarna, och då kom det av sig lite medan vi väntade på ambulans (hon repade sig sen och kom tillbaka till festen från akuten. Snacka om partypingla!). En lång tipspromenad i regnet gjorde inte heller under för partysuget, men jag var otroligt imponerad av det fina arrangemanget. Festen fortsatte på en irländsk bar i Gamla Stan men jag hade inte riktigt det sanna partysuget och efter några öl gick Johan med på att kvällen kunde vara över. Jag hade ont i fötterna efter tipspromenad i högklackat och längtade hem till sängen och barnen.
.
Och idag tog Johan kidsen när de vaknade klockan sju och jag fick sova i ett par timmar till innan han lämnade mig ensam med dem för att åka och repetera med Byrårocksbandet (jobbrocktävling imorgon). På eftermiddagen åkte vi till Enskede för att gå på min gudson Antons treårskalas. Det var trevligt och Nadia tyckte att det var en höjdare med alla leksaker och kakor. Även om vi som vanligt fick vakta hennes händer och hon trots det lyckades slå en spade i skallen på det stackars födelsedagsbarnet. Som alltid när jag besöker folk i hus funderar jag på om vi skulle kunna bo så. Det är svårt att inte avundas alla ytor och den lilla mysiga trädgården. Men knowing us skulle det inte bli något bra. Om vi kunde hitta ett hus i stan med tillhörande handy man skulle det vara taget!
.

2 kommentarer:

Martin "mediaedge´"vaktis sa...

Låter hur trevligt som helst speciellt med att ha huset fullt av folk.

Pyret sa...

Jag skulle gärna byta vårt hus mot Paolo Robertos på söder. Litet fint gammalt rött hus med kullersten i trädgården. Vilken dröm!