måndag 14 september 2009

Håravfall en masse

Jag känner mig lite som en blek kopia av mig själv för tillfället. Jag är inte särskilt snygg just nu. Jag tappar så satans mycket hår att jag nu verkligen börjar märka skillnad på tjockleken. Det var väl tur att jag hade mycket till att börja med, men jag tömmer en full hårborste varje dag, för att inte tala om de tussar som ligger runt hela lägenheten, hur vi än dammsuger. Håret är dessutom risigt och glanslöst och jag som liksom alltid haft mitt burr som kännetecken känner mig inte riktigt som mig själv med den här lilla enrispiskan till tofs. Jag skyller det helt på amningen och förhoppningsvis växer det ut igen när jag slutar amma om några månader. Och utseendet är ju inte direkt mitt stora fokus ändå just nu.

.

5 kommentarer:

Mia sa...

Håret kommer tillbaka...
Trodde jag skulle bli skallig ett tag, då fick jag panik men det kom tillbaka... med självfall, mitt hår var självspik innan barnen.

Kram
Mia

johanna sa...

Du ser ändå fantastiskt snygg ut på bilderna du lägger upp!

Julia sa...

Tack Johanna! Jag lägger ju bara upp snygga bilder förstås.. ;-)

Julia sa...

Kul att höra av dig förresten, Johanna! Har inte sett nåt av dig på ett tag, så jag tänkte att du kanske tröttnat på oss... :-)

johanna sa...

Det lär inte hända! Jag är bara lite tystlåten... :)