lördag 26 september 2009

Nappsug efter dagis

Ingrid kör, Nadia passagerare

Napptjejerna...

Vi kom på att man kunde snurra på gungan, oj så kul!


Om och om igen...

Den gångna veckan har det varit lite som en kompisträff när jag hämtat på dagis, med både Linda och Frida där. En dag i början av veckan hängde Linda, jag, Nadia och Ingrid (och så Olivia förstås) ihop och gick till dagisparken och lekte lite. Precis som Nadia ville Ingrid ha nappen i samma ögonblick som hon såg sin mamma, trots att de klarar sig utan hela dagarna på dagis. Linda berättade att hon hört en barnpsykolog (Malin Alfvén som brukar vara rätt vettig) berätta att det kan vara barnens sätt att varva ned efter dagis och att det inte finns någon anledning att neka dem det. Det känns lite bättre för mig som oroat mig lite över att Nadia vill ha napp alltsom oftast nu, hon som bara hade den när hon sov förut.
,


1 kommentar:

Anonym sa...

Adele vill också alltid ha nappen ...ja eller nappis som hon säger när vi hämtar henne på dagis .

-Jag vill myyysa med nappis :-)

Kram

Å