tisdag 8 september 2009

Eftermiddagar

Lite trött blir man allt dessa eftermiddagar, då barnen turas om att gnälla och Nadia får konstanta vredesutbrott. Samtidigt som det är tröttsamt och frustrerande kan jag ändå förstå henne. Hon kämpar tappert hela dagarna på dagis och är på gott humör och slåss inte och är inte ledsen. Då är det kanske inte så konstigt att det brister när hon är trött och med sin mamma sen på eftermiddagen. För då är det napp hela tiden, konstant vägrande att ta på sig jackan och tyvärr en och annan hurril på barnen i parken. De sista dagarna har jag bara gått direkt hem från dagis, men de knappa tre timmarna tills Johan kommer hem är så outhärdligt långa, att jag idag då jag ändå var hemma hela dagen, bestämde att vi skulle gå till parken.



Vi gick till Röda Bergsparken, som är liten och inhägnad och mycket enklare att ha en vild Nadia i än Vasaparken. Vi fick sällskap av Frida och Walter, som påbörjat inskolningen på vårt dagis idag, och sen även Elin och Thea. Det blev en mysig parkeftermiddag med mysiga mammakompisar, även om jag fortfarande får vakta Nadias händer en del. Hon blir bråkigare när hon är trött, helt klart. Sen gick vi via Ica hem och jag mutade Nadia med majskrokar, vilket var effektivt. Vi kom hem bara en halvtimme innan Johan så det var en skön och inte så jobbig eftermiddag!

.

Inga kommentarer: