onsdag 16 september 2009

Oljud

Sedan jag fattade beslutet att bara gå direkt hem efter dagis, är livet lite lättare. Även om det bär mig emot att kliva inomhus när årets sista solstrålar skiner, vet jag att det ändå är ett bättre alternativ än att gå till parken med en dagistrött och småagressiv Nadia. Igår sov Olivia i två timmar på eftermiddagen, vilket är rekord, annars har vi två powernappare till barn, och då kunde jag ägna mig åt Nadia helt och hållet och vi hade riktigt mysigt. Inatt sov hon dock lite knackigt och den stora skillnaden med två barn är ju att när den ena vaknar väcker den den andra och när den sen ska somna om så är den andra vaken. Detta minimerar sömnen för de stackars föräldrarna. Jag vågar knappt tänka på hur det ska gå när de ska dela rum sen...

Jag hade tänkt försöka ta igen lite sömn nu på morgonen, men grannen FYRA trappor ned borrar så att det låter som han är inne i vår lägenhet. Så himla typiskt, tur iallafall att Olivia verkar kunna sova trots oljudet. Ska försöka lägga mig en stund ändå, han kanske tar kaffepaus nån gång.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-) Vi går också oftast hem direkt efter dagis .
För att varva ner och mysa lite tillsammans .

Jag är ego och vill ha henne för mig själv i soffan *L*

kram

Å-M