tisdag 24 september 2013

Softar


Vi ligger i sängen och softar. Johan läser sin bok, jag har plöjt igenom hela dagens DN och lillskrutten ligger mellan oss två och sover med armarna i vädret. Han hade lite svårt att komma till ro inatt och jag ammade och bytte blöjor om vartannat hela natten och var supertrött när Olivia kom och väckte oss halv sju. Hon kommer in varje morgon för att gosa med lillebror, det är så gulligt. Idag fick jag dock sova vidare och Johan gjorde barnen klara för dagis. 


Det blir inte så många knop gjorda dessa första föräldradagar. Jag försöker att inte låta det stressa mig, men inombords har jag någon slags "borde-göra-nytta-känsla" som är lite svår att koppla bort. Igår gjorde vi iallafall nästan ingenting. Lina kom förbi och hälsade på på lunchen, gosade med Elias och åt indiskt tillsammans med oss. Väldigt fint att se henne med vår lilla bebis. 


Efter Lina hade gått ville jag gå ut på promenad men behövde tanka lillkillen. Lade mig ned med honom i soffan och vaknade en och en halv timme senare... Väldigt skönt och förmodligen välbehövligt men någon promenad hann vi inte med. Istället tog vi en snabb kaffe på Espresso House och sen gick jag för att hämta Nadia och ta henne till gympan. Olivia skulle följa med sin kompis Saba hem efter dagis. 

När jag lämnat Nadia gick jag ned till Vasaparken och mötte upp Jenny och Hanna som hängde vid fotbollsplanen med sina barn. Lite häng, snack och amning innan det var dags att hämta Nadia och Emilia som skulle följa med hem. 

Tjejerna lekte, åt middag och spelade Wii innan det var dags att hämta Olivia och lämna Emilia vid sjutiden på kvällen. Eftersom Johan skulle kolla AIK-match på tv gick jag igen, men lämnade lillkillen hemma. Det tog nästan en timme innan jag var hemma igen, även Nadia följde med, och då kändes det verkligen att jag inte är helt fit for fight i kroppen ännu, trött i höfter och muskler. Jag längtar tills jag får börja träna igen, känner verkligen hur mycket muskelstyrka jag tappat.... Avslutar med några bilder på lillprinsen från igår. 




Inga kommentarer: