tisdag 3 september 2013

Fortsatt förkylt och gympafunderingar

Jag höll mig hemma hela dagen igår, växlade mellan sängen och soffan och slumrade lite framför kvalitetsprogrammet "Housewives of Beverly Hills - the reunion". Det var ingen vidare skön dag eftersom jag mådde som jag gjorde, men är det någon gång det känns helt legitimt att tillbringa en hel dag i mjukisbyxor så är det nu... 

Johan fick hoppa över lite möten och hämta tidigt och gå till gympan med barnen. De fick testa på Minigymnasterna och tyckte att det var kul men jag vet inte riktigt hur vi ska göra.. Dels kostar det 2000 per barn och termin - det tycker jag är helt outrageous! Bollgympan de gick på kostade bara 700, men jag har inte hittat någon annan sån där gympaförening och tyckte att det där med bollarna var lite fånigt. Denna verkar bättre, men 8000 om året?! Dessutom får de inte gå i samma grupp, och man får inte sitta med och vänta, utan kommer då att behöva vara ute på skolgården med ett av barnen i taget, eftersom det är lite för långt för att gå hem. Ok just nu, men mitt i vintern och med en bebis...? Hmm. De ska testa dans på en skola mitt emot vårt hus i helgen när de har öppet hus, inte så mycket billigare men iallafall smidigare. Fast Nadia vill ju gå på gympa tillsammans med Emilia, som var med igår, så jag vet inte riktigt hur vi ska göra...

Idag vaknade jag efter en natt av ganska orolig sömn och hostattacker (hosta med gravidmage rekommenderas inte, aj aj mina mag"muskler"!!) och känner mig inte vansinnigt mycket piggare men kanske lite iallafall. Jag gick upp och duschade när de andra kommit iväg, för Kakelkillen skulle komma hit och kolla på badrummet. Vi bestämde gemensamt att han ska lägga om kaklet helt så att det ser likadant ut överallt så nu har vi återigen toa och badkar i hallen. Det hade vi förstås kunnat strunta i och tänka att man vänjer sig säkert, men det känns viktigt att det blir bra om vi en gång ska sälja. Dessutom slipper vi ju betala för det... De goda nyheterna är att han räknar med att kunna göra klart hela badrummet idag, han prioriterar oss med tanke på kommande bebisleverans och gör vår lägenhet idag trots att han egentligen skulle vara hos grannen. Så jag står ut med ett rörigt hem och badrum och en kille i lägenheten, dessutom är han väldigt trevlig...

Gårdagen tillbringade jag till stor del med att läsa gamla blogginlägg från när Olivia föddes och tiden däromkring. Det är verkligen grymt att ha en blogg för att minnas sin egen vardag, vad snabbt man glömmer. Kontentan av det hela var att så jobbigt och tidskrävande som det var att ha två bebisar, varav en skitarg (och varför vi inte kopplade Nadias humör och utbrott till att hon fått syskon, det övergår mitt förstånd, såhär några år efteråt...), så jobbigt kommer det nog (peppar, peppar) aldrig kunna bli igen. Även om jag såklart ibland undrar vad vi gett oss in på, när barnen ligger och vrålar på varsitt håll och man tänker att vi ska addera en bebis på det... Nu ska jag pallra mig ut och handla lite!




2 kommentarer:

Anonym sa...


Verkligen hutlöst dyrt !

Adele börjar hos Hammarbygymnasterna nu och det kostar runt 1000kr per termin .

/M

Anonym sa...

Fy vad dyrt! Myra dansar på Nordic Wellnes för 1.450 och Saga på Värmdö Scenskola för 1.250.

//Pyret