tisdag 3 september 2013

Babyboxar

Gratis grejer är ju alltid kul, eller hur? Så jag gick in på nätet och beställde dessa två babyboxar, och här kommer nu en liten utvärdering i bästa mammabloggarstil...

            Babyboxen från Babyproffsen. 

Äh, trist! Ett paket trosskydd (fast vad man behöver efter en förlossning är ju snarare maxi-bindor...), två blöjor, en liten hakklapp, några skedar, en liten shampooflaska och en liten lila handduk. Och så en tidning och en katalog och några fliers som inte fick vara med på bild. Redan innan jag fått boxen började reklammailen och telefonsamtalen från telemarketers att strömma in. Jag jobbar ju med marknadsföring så jag fattar ju att det krävs en motprestation men jag tycker inte att den var värd det! Så jag avanmäler mig från alla maillistor och rekommenderar inte denna babybox.

    Baby to Be från Apoteksgruppen

Denna var något bättre. Två nappar och en nappflaska från Avent kändes ändå som att de hade något värde, till skillnad från innehållet i förra boxen. En liten flaska bubbelbad från SebaMed (den får nog de stora barnen, bebisar behöver väl knappast bada bubbelbad?!) och sen en liten märklig pryl som heter Pysventil och som tydligen ska användas för att suga ut gaser ur magen på bebisen genom rumpan?! Tveksamt om jag kommer att testa den... Och så två tidningar, Föräldrar & Barn, som är en helt ok barntidning, och en liten handbok för gravida och spädbarnsföräldrar. Har ännu inte fått någon reklam i samband med detta men det kanske kommer...

Boxen från Apoteksgruppen var iallafall vinnaren enligt mig, nu färdigrapporterat från bebisverstan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns det pysventiler for vuxna, undrar jag?


Maja