torsdag 5 september 2013

Natt och dag

Blä, vilken natt! Jag somnade mycket riktigt i soffan och gick sedan och lade mig på riktigt vid halv elva. Läste lite men hade svårt att somna sen. Började känna att det gjorde ont i vänstra revbenet när jag hostade, och alla som följt den här bloggen sedan start vet ju att det var precis det som hände när jag var höggravid med Nadia. Då hostade jag av ett revben och så illa känns det inte nu, men inte särskilt skönt... Hursomhelst sov jag oroligt eftersom inte Johan var hemma och sen när han kommit vid tvåtiden kunde jag inte somna om. Nätterna består just nu av: hosta, kissa, svettas, böka, dricka... Och så om och om igen. 

Skulle gärna sova lite nu när de andra gått, men Kakelkillen kommer väl närsomhelst så så känns det inte så avslappnat. 

Nu är det eftermiddag och jag är hemma igen. Det blev inget vila imorse eftersom han var här och fixade. Men nu är han äntligen klar och både kakel och trösklar sitter där de ska. 1,5 vecka blev till 3 och en dag som det sista kaklet skulle ta blev också tre. Och han glömde limma toan igår så den måste torka tills imorgon. Men ändå! Nu är jag ensam i lägenheten igen, skönt.... När jag orkar ska jag skura och flytta tillbaka allt men först ska jag sova lite.

Hade iallafall en mycket skön förmiddag tillsammans med Elin. Hon kom förbi här och lämnade av en "badhjälp" till bebisen (en liten plastställning han kan ligga i när han badar, återigen en sak som jag saknade till de andra barnen) som jag ska få låna, och sen promenerade vi in till stan. Vi åt lunch på K25 och sen körde vi pedikyr på Feet & Nails. Mycket skönt och nu har jag fina, fräsiga lila tånaglar (lite pantertantvarning, insåg jag efteråt, men men...) att titta ned på när jag föder barn. 

Det här var ett jobbigt kort att ta...

Inga kommentarer: