onsdag 18 september 2013

Återbesök

Vi är tillbaka på Danderyd för återkontroll av lillkillen och sitter just nu och väntar på att få göra hörseltest. Vi sitter utanför det rum där jag för några dagar sedan låg och vrålspydde och i den lilla mottagningsområde där vi för 5,5 år sen tog emot besök när Nadia var nyfödd. Fast de har bytt ut de hemska sofforna sedan dess... 



Innan detta var vi och kollade vikt och tog PKU-test. Sköterskan gav Elias sockervatten i en spruta i munnen medan han sög på Johans lillfinger och sen stack hon en lång nål i skallen på honom. Sade Johan. Själv tittade jag åt andra hållet och hörde min bebis vrålskrika. Men han tystnade med lite mera sockervatten och då vägde hon honom och som jag trott har hans idoga bröstsugande gett resultat, han har bara gått ned 40 gram från sin födelsevikt. En väldigt fin bebis, tyckte sköterskan, och vi höll förstås med. 


Efter hörselkollen, som han klarade utan anmärkning, åkte vi tillbaka in till stan och åt en sen och dålig lunch på hemvägen. Sen stoppade jag in på Lindex och Åhléns för att se om jag kunde hitta några bylsiga tröjor i storlek Large, för jag har absolut ingenting att sätta på mig. Men det var tyvärr en alltför deprimerande upplevelse som jag bestämde mig att vänta några veckor med. Nu hem och pusta ut lite och mata lillen, innan de stora kommer hem. 

Inga kommentarer: