söndag 29 april 2012

Söndagsmorgon

Söndagsmorgon och Johan sover, han var ju ute igår så han har sovmorgon idag. Olivia kom över till oss någon gång tidigt i morse, men jag bara noterade det och så somnade vi om. Sen vaknade vi först när Nadia kom och väckte oss halv åtta. Helt okej tid ändå.

Olivia hade sömnsvårigheter igår. Hon somnade i vagnen igår på väg hem från parken och sov ganska länge. Det hade nog Nadia också gjort om hon haft vagn, istället fick hon gå och knotade om att hon var trött. Men när de skulle sova på kvällen somnade Nadia på en sekund medan Olivia låg och vred sig och inte kunde somna. Jag kände såväl igen den där känslan, och hon var inte bråkig, kunde bara inte sova. Så när hon hållt på sådär i en halvtimme fick hon komma upp en stund och så satte jag på något barnvänligt vuxenprogram på tvn och så fick hon vara uppe tills det tog slut. Vid nio stoppade jag henne i säng igen och då somnade hon på stört. Men nu får ingen av dem sova middag längre!

Själv satt jag kvar i soffan och käkade Ben & Jerrys. Jag har haft några extremt onyttiga dagar, det är som att jag aldrig kan köra något mellanläge. Antingen lever jag superhälsosamt eller så svullar jag och då unnar jag mig allt. Sen känner jag mig superfläskig och så kör jag hälsosamt ett tag. Måste försöka hitta någon slags balans...

Denna söndag har vi inga planer, och alla tråkmåsten klarade vi ju av igår. Jag skulle behöva komma ut på en lite längre löprunda, så det ska jag nog börja dagen med. Mindre än en vecka kvar till Kungsholmen runt, hoppas verkligen att jag lyckas ta mig runt den där holmen...

Inga kommentarer: