tisdag 10 april 2012

Åldern

Ikväll förklarade jag mig själv officiellt tant och slängde in en mörkbrun toning för att dölja de allt fler grå håren i min skalle. Jag tycker att grått hår är fint på till exempel min mamma, men än känner jag mig inte redo för dem. Så nu är de borta iallafall tillfälligt, och jag har nog skaffat mig ytterligare en vana att ta hand om.

En annan sådan är veckovisa ansiktsmasker med exfoliering och näringsgivande kräm till natten, som hudterapeuten övertygade mig om att jag behöver. Såhär snygg är jag nyfärgad väntandes på ansiktsmasker.



En klen tröst i åldersnojan är att jag inte blivit mindre slarvig och hafsig med åren. Jag lämnade färgade hårsnoddar på handfatet, som lämnade mörka ringar i kaklet. Vad trött man blir. Men det är ju bara toning, så om jag skrubbar varje dag kanske det försvinner om 26 tvättar..?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: